Συγκομιδή καρυδιών

Η καρυδιά (επιστ: Καρυά, Juglans) ανήκει στην οικογένεια των Καρυοειδών (Juglandaceae) με 20 είδη φυλλοβόλων δέντρων. Είναι αυτοφυές, αγγειόσπερμο, μονοχλαμυδικό φυτό. Δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα προσαρμογής και καλλιεργείται σε διάφορους τύπους κλιμάτων και περιβάλλοντος. Όμως αποδίδει περισσότερο σε περιοχές με θερμό και υγρό κλίμα.

Μετά από άλλη μια χρονιά περιποίησης οι καρυδιές μας δώσαν τον καρπό τους και φέτος, ένα καρπό πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά.

Το καρύδι αποτελείται κάτα 65% από λ΄ίπος ,15% πρωτεϊνη,λίγους υδατανθράκες που είναι κυρίως φυτικές ίνες.Πιο αναλυτικά με 7 καρύδια κάθε μέρα κερδίζουμε :

  • Θερμίδες 185
  • Νερό 4%
  • Πρωτεϊνη 4.3γρ
  • Υδατάνθρακα 3.9 γρ
  • Φυτικές ίνες 1.9γρ
  • Λίπος 18.5γρ

Τα καρύδια όπως όλοι οι ξηροί καρποί αποτελούνται κυρίως από λίπος, άλλα είναι ο μόνος ξηρός καρπός που έχει σημάντικες ποσότητες Ω3 (8 -14% του συνολικού λιπους). Κανοντάς το ένα υγιεινό σνακ πλούσιο σε θερμίδες που σύμφωνα με έρευνες δεν αυξάνει το ρίσκο παχυσαρκίας.(1,2)

Τα καρύδια είναι επίσης πλούσια σε μέταλλα ιχνοστοιχεία έχοντας :

  • Βιταμίνη Β6. Η Β6 ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και εξασφαλίζει την υγεία του νευρικού συστήματος.Έλλειψη μπορεί να προκαλέσει αναιμία.
  • Βιταμίνη Β9. Γνωστή και σαν φολικό οξύ. Βοηθάει στην ανάπλαση τον κυττάρων και είναι υποχρεωτικό για γυναίκες σε εγκυμοσύνη .
  • Βιταμίνη Ε. Ο ξηρός με την περισσότερη γ-τοκοφερόλη, το βιολογικό αντιοξειδωτικό.
  • Φώσφορος. Το 1% του σώματος μας είναι απο φώσφορο , συμβάλει στην υγεία των κοκκάλων.
  • Μαγνήσιο. Παίζει ρόλο στην καλή υγεία δοντιών και οστών και βοηθά στην παραγωγή ενέργειας.
  • Χαλκός. Το μέταλλο που βοηθάει στην υγεία της καρδιάς. Στο σκελετικό,νευρικό και ανοσοποιητικό σύστημα.

Η συγκομιδή έγινε με μηχανικά μέσα και χτύπημα με ράβδους.Ακολούθησε πλύσιμο και ξήρανση σε ξηραντήριο μέχρι την επιθυμητή υγρασία.

Leave a Comment

Your email address will not be published.